Toată familia la școală! - Sâmbătă de sus

            Puia și Victor-Dan Căldărar sunt doi soți proveniți dintr-un mediu dezavantajat: comunitatea romă din Sâmbăta de Sus, condiții de trai sub limita subzistenței, venituri foarte mici (Victor lucrează zilier prin sat), familie numeroasă, amândoi complet fără școală!

            Cei doi soți s-au înscris de la început la cursurile ADȘ desfășurate la Școala Gimnazială Sâmbăta de Sus,  în cadrul Proiectului „Învață, Dobândește, Dăruiește!”, și au finalizat în februarie nivelul II.

            Soții Căldărar au impresionat de la început prin faptul că nu lipseau (mama lipsea doar dacă cea mică, Maria, era bolnavă, altfel o lua în brațe și se prezenta la școală!), că erau dornici să învețe, că frecvența celor doi copii înscriși la școală s-a îmbunătățit. De asemenea, am remarcat că cei doi soți se încurajau unul pe celălalt, se ajutau; am constatat că sunt extrem de receptivi și încrezători în cei care îi învață, că își doresc din inimă să învețe.

Exemplu de buna practica –ADS Scoala Gimnaziala Rupea

Cursanta Stoica Anna-Maria, in varsta de 34 de ani, s-a inscris la cursurile ADS, Niv I, in luna octombrie 2019.

A fost inscrisa la scoala in urma cu 27 de ani, dar nu a frecventat deloc din numeroase motive ( situatia precara a familiei din care provenea, urmata de un accident casnic in urma caruia tendoanele de la mana dreapta i-au fost destul de grav afectate, ele fiind vizibil afectate si in momentul de fata ). Cu toate acestea cursanta s-a dovedit a fi interesata si incantata de cursurile si activitatiile din cadrul programului ADS, dovada fiind prezenta ei la scoala.

Pe langa faptul ca a invatat alfabetul, scrisul si cititul silabisit, socotitul in concentrul 0-100, si-a dorit sa invete sa brodeze si a reusit. ( anexez fotografii). Aceasta activitate cred ca a fost relaxanta si binevenita pentru toti cursantii.

Prezentare cursant ADS - Măieruș

Doamna Brumar Erzsebet, cursantă a programului ADȘ , nivel II, este un exemplu elocvent ca varsta nu este un impediment pentru a te întoarce în băncile școlii în vederea continuării studiilor. Cursanta a absolvit în anul precedent nivelul I și a ales să continue, motivația ei fiind aceea de a învăța să citească și să scrie pentru a putea la rândul ei să își ajute copiii cu handicap, recunoscând că ar vrea să poată să le citească măcar o poveste.

Chiar dacă era cea mai vârstnică dintre cursanți, la cei 48 de ani, doamna a fost mereu un exemplu pentru colegii ei mult mai tineri , îndeplinind mereu sarcinile la timp și participând activ la ore.

CURSANT ,,A DOUA SANSA’’ - Homorod

        In cadrul proiectului ,,Deschidem scoala, deschidem viitorul’’-ADS,Scoala Gimnazial[ Homorod s-au obtinut rezultate frumoase cu toti cursantii,atat in ceea ce priveste frecventarea cursurilor cat si rezultatele obtinute.

          Printre cursanti s-a remarcat in mod deosebit Radu Adriana Petruța ,CURSANT NIVEL II,mama a trei copii minori,elevi ai scolii noastre.Ea a dat dovada de multa seriozitate si perseverenta chiar daca situatia personala nu este tocmai favorabila frecventarii cursurilor(mama a trei copii ,fara loc de munca ,locuieste cu parintii sotului,)

Doamna  a participat  activ  la cursuri ,fiecare activitate o facea sa isi doreasca sa mearga mai departe reusind sa isi foloseasca cunostintele dobandite la efectuarea temelor de casa cu proprii copii.

        Din discutiile purtate cu Radu Petruța am inteles ca isi dorea foarte mult sa isi termine studiile deoarece intampina mari probleme la gasirea unui loc de munca.

Exemplu de bună practică Școala Gimnazială Dumbrăvița

În cadrul proiectului :106736 ”Învață, Dobândește, Dăruiește!”,pe parcursul orelor de curs a Programului ,,A Doua Șansă” utilizarea calculatorului a transformat activitatea de învățare într- un mod placut, interactive și motivațional pentru elevi.

            Elevii au învățat despre calculator, utilizarea corectă și necesitatea  lui în cadrul orelor de TIC și a opționalului ,, Să ne jucăm cu calculatorul”, dar cel mai important a fost un mijloc de învățare interactive pe parcursul orelor la toate disciplinele.

            S-au utilizat softuri educaționale puse la dispoziție de biblioteca școlii sau din dotarea personal a experțiilor educaționale și de pe internet pe platforme educaționale sau Youtube. Materialul a fost variat de la povești susținute de jocuri distractive în limba română  și engleză, exerciții și probleme de matematică , diverse documentare si alte material utilizate la orele de științe/ cunoașterea mediului, geografie sau istorie.

Exemplu de bune practici-ADŞ Școala Gimnazială Bunești

          În cadrul proiectului  Deschidem școla, Deschidem viitorul  derulat în cadrul Școlii Gimnaziale Bunești, s-a desfășurat și activitatea specifică programului A Doua Șansă ( ADȘ) atât în anul școlar 2018-2019 cât și în anul școlar 2019-2020. Activitatea desfășurată în cadrul programului ADȘ  a vizat nivelul primar. În cadrul programului s-au înscris cursanți din medii defavorizate.  Aceștia au ales urmarea cursurilor din program datorită nevoii absolvirii claselor primare în vederea găsirii unui loc de muncă. Ei au fost stimulați și de subvențiile pe care le-au primit în funcție de prezențele înregistrate. În cadrul programului ADȘ au fost incluși cursanți din toate categoriile de vârstă.

Promovarea unui caz din cadrul programului „A doua șansă” - Școala Gimnazială „Apaczai Csere Janos”Apața

           Fiecare persoană are dreptul la o a doua șansă în viață, iar cursanta Crina Morariu a beneficiat de șansa pe care școala noastră le-a acordat-o tuturor persoanelor din comunitatea locală care au fost nevoite să părăsească timpuriu sistemul de învățământ.

           Stând de vorbă cu cursanta Crina Morariu, înscrisă în programul „A doua șansă”, am descoperit o poveste de viață tristă. Crina îmi povestea, cum în copilărie părinții o puneau să-i îngrijească pe frații mai mici sau să lucreze cu ziua în agricultură, în loc să o trimită la școală. La vârsta de 15 ani, s-a căsătorit, conform tradiției din sat, dar ea a rămas cu gândul că, odată  și-odată, își va continua studiile. Auzind de oportunitatea  oferită de programul „A doua șansă”, derulat în cadrul proiectului „Deschidem școala, Deschidem viitorul!” în unitatea noastră de învățământ, s-a prezentat foarte entuziasmată la înscriere.

Bune practici educaționale ADȘ - Scoala Gimnaziala Vulcan

 Bloj Bogdan-Nicolae este unul dintre cursantii programului ADS care finalizeaza cu succes nivelul IV de studiu al acestui program in sesiunea februarie 2020.

   Cursantul a inceput sa frecventeze cursurile din cadrul programului ADS din octombrie 2018, fiind inscris la nivelul II. A fost unul dintre beneficiarii ‘’Proiectului Invata, Dobandeste, Daruieste!” care a inregistrat o frecventa maxima la cursuri, neavand nici o absenta pe toata durata derularii programului.

     Cursantul provine dintr-o familie de etnie rroma din localitatea Vulcan, familie monoparentala numeroasa.De cresterea si educarea copiilor se ocupa exclusiv mama, Bloj Luminita-Gabriela intrucat tatal a decedat acum 2 ani , respectiv in martie 2018 datorita problemelor de sanatate.Situatia financiara a familiei a fost precara si inainte de decesul tatalui, copiii nefrecventand cursurile scolii.Bogdan mai are acasa inca 5 frati si nepoti(surorile mai mari casatorindu-se devreme conform traditiei din comunitate).El este penultimul dintre copii, modelul de urmat al surorii mai mici de care se ocupa cat timp mama este prinsa cu treburile gospodaresti sau lucreaza cu ziua prin sat pentru sporirea venitului familiei.

Bune practici educaționale ADȘ-ȘCOALA GIMNAZIALĂ TICUȘU VECHI

Comuna Ticușu  reprezintă o zonă cu o mare diversitate, atât în ceea ce priveşte natura, cât mai ales din punct de vedere cultural şi etno-social.

Populaţia comunei are ocupații specifice zonei: agricultura, zootehnia, pomicultura. În ultima perioadă multe firme au venit în localitate în căutare de forță de muncă. Acest lucru a fost un factor declanșator în conștientizarea necesității de a avea studii .

În   mediul rural sunt binevenite programele privind educaţia adulților care cuprind teme, cum ar fi: autocunoaştere şi încredere în sine; învăţare (motivaţie în învăţare, stil de învăţare, strategii de învăţare); implicarea în viaţa şcolii şi a comunităţii; familie, rolul de părinte, resurse; abuz, violenţă, comportamente cu risc, siguranţa la şcoală; dezvoltarea carierei; disciplină, comunicare şi rezolvare de conflicte; nutriţie, igienă, sănătate.

PROMOVARE BUNE PRACTICI ÎN EDUCAȚIE - Codlea

Elevul (cursantul) GRANCEA MARIO TIBERIUS s-a înscris în programul A doua șansă, nivel II în Octombrie 2019.

Provine dintr-o familie dezorganizată, cu mari prbleme care privesc relațiile dintre părinți, atitudinea acestora fața de problemele de educație ale copilului și chiar condițiile materiale și igienico-sanitare.

Tatăl, alcoolic, a agresat-o fizic pe mamă care a părăsit domiciliul. Aceasta a vrut să îl ia pe copil cu ea dar acesta nu s-a putut acomoda în altă localitate departe de frații lui majori.

În prezent locuiește cu doi frați majori (unul eliberat recent din închisoare), familia fiind în atenția Poliției Codlea și a Departamentului de Asistență Socială.

Zile marcante ale lunii ianuarie (2)

Inceputul semestrului al II-lea a fost marcat de nasterea marelui poet, prozator si jurnalist Mihai Eminescu, cea mai importanta voce poetica din literatura romana. Pentru a marca importanta acestei zile, am prezentat elevilor o bibliografie a marelui poet, au audiat poezii recitate de actori celebri, iar la final elevii clasei a VIII-a au interpretat un fragment din ,,Scrisoarea III’’.

            O alta data importanta pentru tara noastra a fost 24 Ianuarie, cand Romania a sarbatorit ,,Mica Unire’’, ocazie cu care elevii din cadrul proiectului POCU, au beneficiat de explicatii referitoare la acest moment istoric si au inteles importanta acestui prim pas spre Marea Unire de la 1 Decembrie 1918.

            Prin vizionarea filmului ,,Mos Ion Roata si Unirea’’ copiii au constientizat popularitatea domnitorului Alexandru Ioan Cuza si curajul de care a dat dovada infaptuind unirea . La finalul programului am dansat impreuna cu elevii Hora Unirii.

Income Tax Planning

    View Service